torsdag 1 januari 2009

årets listor

Lista numero uno - 2008 har jag:

Varit full - ja
Varit i slagsmål - nej
Varit otrogen - nej
Kysst en främling - nej
Haft sex med mer än en person - nej
Skolkat - ja
Åkt polisbil - nej
Blivit polisanmäld - nej
Snattat - nej
Däckat - nej
Rökt - nej
Svimmat - ja
Varit i mer än två förhållanden - nej
Insett att du verkligen uppskattar & älskar någon i din närhet - ja
Badat naken - ja
Varit på en festival eller liknande - ja
Fått nya vänner - ja
Förlorat en eller flera vänner - kanske
Piercat mig - nej
Kissat på mig - nej
Blottat mig - nej
Haft sex utomhus - nej
Tagit någons oskuld - nej
Tagit någon sorts drog - ja, lugnande
Blivit räddad - ja
Försökt ta livet av mig - nej
Varit trött på livet - ja
Rymt hemifrån - nej
Smygt ut utan att mina föräldrar visste om det - ja
Varit kär - ja
Blivit slagen - ja, av misstag
Haft prov och inte pluggat till det - ja, vem har inte haft teknisk psykologi?
fått IG i ett ämne eller flera - nej
Fått MVG i ett ämne eller flera - ja
Haft ångest över något - ja
Varit utomlands - ja
Blivit gravid - nej
Färgat håret - nej
Haft en/flera könssjukdom/ar - nej
Flyttat hemifrån - nej
Badat i havet - ja
Varit på en död fest - ja
Tjänat pengar - ja
Ätit skräpmat en vecka i sträck - nej
Varit i fruktansvärt jobbiga situationer - ja
Blivit sårad - ja
Hatat någon som du älskar - ja

Lista numero dos - Årets...
Årets uppgift - Att ta studenten.
Årets depression - Att det tar lång tid att ta studenten, att det är jobbigt att ha kämpat i två år för att över huvud taget kunna ta studenten, "hej jag är 19 år och kan inte jobba"
Årets räddning - Studenten.
Årets vän - Mamma, Emmy och Daniel.
Årets nykomling(ar) - Simon.
Årets konsert - Stevie Wonder i Globen den 19 september.
Årets kommer-aldrig-glömma - Stevie, Finland och Studenten.
Årets dricka - Te och kanske öl?
Årets maträtt - Vegkäk?
Årets klarar-mig-inte-utan - Kameran.
Årets resa - Israel, förhoppningsvis. Annars Finland Finland Finland!
Årets bråk - Det ständigt pågående bråket med syrran.
Årets film - Ehm. Gamla godingar med Anthony Andrews kanske? Eller Robin Hood. Kostymfilmer verkar falla mig i smaken.
Årets hjälpande-hand - Daniel, Emmy och mappa.
Årets jag-ångrar-faktiskt-lite - Att jag inte hade vett att njuta av de sista veckorna med Tove.
Årets befrielse - Studenten.
Årets upptäckt - Det går fullt bra att ignorera julskinkan.
Årets lyckligaste dag - Studenten
Årets chock - FRA, Ipred.
Årets årstid - Sommaren.
Årets fest - Fest eller inte: första augusti. Oh the drama!
Årets garv - Jag vet inte. Och det skrev jag förra året också. Jag kanske har för tråkigt?
Årets skämt - Se ovanstående.
Årets ord - flick.
Årets mest frivilligt välbesökta plats - Jag tycker att stugan i Finland måste kvalificeras som svar. Även fast jag "bara" varit där två gånger i år borde distansen mellan stugan och mitt hem duga som motivering till varför.
Årets mest uppskattade plats - Mitt rum eller altanen under sommartid.
Årets flitigaste redskap - Kamera och dator, som vanligt.
Årets drog - Alkohol? Socker? Kärlek? Bländare 2,8?
Årets låt - Jag lät last.fm svara, och den säger antingen Monsoon eller Break Away (på tyska eller engelska spelar ingen roll) med Tokio Hotel.
Årets lögn - "Marknaden löser alla problem."
Årets sanning - Jävla alliansen.
Årets bäst välbehållda löfte - Vegetarianismen.
Årets sämst välbehållda löfte - Att inte äta godis. Fast jag är inte säker på att det var ett löfte.
Årets mest skrämmande händelse - FRA-lagen. Welcome to 1984.
Årets det-trodde-jag-aldrig - Att det skulle vara SÅ kul att åka flak.
Årets komplimang - Att Daniel står ut med mig.
Årets jag-hatar-dig - Har slutat att hata människor. Tycker bara mer illa om vissa än andra.
Årets citat - "I love you sometimes. Always, never.
Årets förlåt - Det.
Årets kallaste händelse - Utedasset i Idre (drygt 20 minusgrader).
Årets hetaste händelse - Vandringen fram och tillbaka mellan Åbo slott och Åbo
Årets roligaste snubbe - Daniel.
Årets roligaste tjejer - Emmy.
Årets finaste grabb - Ovanstående.
Årets finaste brudar - Emmy, Ida, Tove och mamsen.
Årets läskigaste mojäng - Nikon D3
Årets går-ej-att-lyssna-på-utan-tårar-låt - Ingen, tror jag.
Årets pigga-upp-låt - Links 2 3 4, Rammstein. Jag vaknar i alla fall!
Årets café - Mineur och 44:an
Årets te - Safari
Årets se-upp-till-artist - Steven Wilson (obvious) och Tokio Hotel (vara runt 20 och ha slagit igenom världen över på tyska, det är det faktiskt inte alla som gör, hur bra eller dålig musiken än är).
Årets jag-klarar-mig-faktiskt-utan - En D700 ;)
Årets tv-program - Sex and the City, Grey's Anatomy mfl. Jag är lite efter.
Årets tråkigaste högtid - Nyårsafton eftersom vi var i Israel då... (nu)
Årets lyckligaste stund - Hela studentdagen? Den 5 juni 2008.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar