tisdag 27 januari 2009

don't you turn around

Är i ett totalt virrvarr. Allt jag vill göra handlar om att hantera bilder. Allt! Jag vill sätta in bilder i album (projekt:fotoalbum, har kommit fram till juli 2006), bläddra igenom hög efter hög, framkalla nya och bläddra igenom vänners flickr-arkiv. Och bilddagboken-arkiv, fast det är inte fullt så njutbart. Jag vill gärna skapa nya bilder också, och väldigt gärna med min Chinon. Gårdagens kurs och dagens fotosession gav lite inspiration misstänker jag. Jag längtar till sommaren (överraskning?) och färgens återkomst i färgfotot. Jag längtar efter ett fast vidvinkel så jag inte behöver känna mig fullt så inträngd hela tiden. Jag längtar efter framtiden.

favvisar från ems:




och favvisar från daniel:


Notera mängden bilder från Finland (mellersta emmy-bilden och båda daniel-bilderna). Ja, jag längtar dit också.

6 kommentarer:

  1. Argh urringningsbilder. Där fick jag för att jag inte använde min text mode-webläsare!

    SvaraRadera
  2. äh kom igen. det var den pyttigaste urrigningen någonsin. kom inte här och klaga! stirra på de vackra stjärnorna istället ;)

    SvaraRadera
  3. Ja de var fina, fast jag inte brukar gilla tatueringar i vanliga fall.

    SvaraRadera
  4. precis, det var det som var hela grejen med bilden (tolkar jag det som...) :)

    SvaraRadera
  5. tror jag mest tänkte på det stora leendet på den bilden :) det och stjärnorna. hen hade velat göra stjärnor sen hen var liten, och när bilden togs var det inte länge sedan hen fyllt 18 och fick göra dem :)

    SvaraRadera
  6. det är riktigt snyggt. och synd att ha haft den idén hela livet och sen har helt plötsligt alla stjärntatueringar :P

    SvaraRadera