söndag 25 januari 2009

söndagspromenad


Hela helgen har jag befunnit mig ute i världens ände och lugnet det erbjuder. Kanske blev det lite för mycket lugn, för jag måste påstå att lördagen var rätt mycket crap. Att sova för länge ger inte energi utan ger snarare motsatt effekt. Det tog alltså ett bra tag inpå dagen innan vi påbörjade helgens mission, att måla om ett skrivbord som snart ska flytta in hemma hos mig (det ska ske stor omorganisering). Det är tur att Daniel tycker om att måla, för jag upplever det på helt motsatt sida av känsloregistret. Blä, kort sagt. Vi hann med ett lager på lördagen och ett idag, söndag. Förhoppningsvis har vi hunnit halvvägs. Och snyggt kommer det bli. Inte mycket tack vare mig själv.

Och ja, idag, efter att ha målat lite till, gick vi en promenad. Vädret är verkligen skit. Jag kan inte nog uttrycka mitt missnöje. Snälla, tillåt mig att vara lite tjatig för jag saknar sommaren något fruktansvärt mycket! Att titta på bilder från Finland, studenten och allehanda sommaräventyr gör inte saken lättare. Jag längtar så jag kan spricka! Värme, lummiga träd, kortbyxor och lunch i gröngräset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar