lördag 31 januari 2009

lilla lilla sjukstugan

El madre är sjuk, typ influensan. Det är tur att jag är sjukskriven och är hemma, för med så hög feber är det horisontellt läge som gäller. Jag har lagat mat, värmt vetekuddar och hämtat alvedon och vattenglas. Hit och dit. Nu ligger hen och sover i min säng, så att hen är nära mig om hen behöver något. Det är mysigt. Fast inte för henom då, som har frossa och allt möjligt om vartannat. Snart måste jag gå och inhandla mat. Fader är i Åre och åker skidor i solen, så vi har ingen människa med körkort i huset. Syrran har flytt till staden och tycker att det är lite jobbigt att bära hem mjölk och äpplen, så det är jag och min kånk som fixar biffen senare. Med Mark Levengood då. Hens bok är så rolig att jag skrattar hela vägen till affären och tillbaka, jag lovar. Hejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar