tisdag 27 januari 2009

mot farsta strand

Igår kväll började kvällkursen i fotografi som jag och Daniel gett oss in på. Den började sent och slutade senare, vilket resulterade i ännu senare hemkomst. Jag antar att det är värt det, en gång i veckan, för det verkar som om kursen blir riktigt givande. Läxa till nästa vecka var att planera och genomföra en fotografering på ett tema. Jag spånade lite och valde sen tema tunnelbana. Fråga mig inte varför. Det är intressant med hatkärlek vilket kanske är hela essensen runt vardag. Vad vet jag.

Alltså gick större delen av idag ut på att släpa Emmy runt halva gröna linjen. Eller, vi köpte på oss te och kanelbullar och rullade söderut, vände och hoppade av där det passade oss. Lite synd är att om jag ska göra tema tunnelbana att det inte är juni. Det är så fint att åka i delarna ovan mark när det är lummigt och somrigt utanför. Dock tror jag att det material jag fick ihop idag räcker. Hoppas. Det var dock väldans fint med sällskap och någon som kunde modella (och hålla nyinköpt Abbey Road-mugg!!).

Nu äter jag naturgodis (som vi hittade i hötorgshallen) och letar efter armandsur med Beatles-motiv på ebay. Jag behöver en klocka, vilket jag inte haft på många år, och vill verkligen ha en coolig en. Sedan blir det springa av. Skönt. Hejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar