torsdag 22 januari 2009

torsdagsbestyr

Idag hade jag ett inbokat möte med min husläkare för att höra vad hen hade för förslag på åtgärd angående min nuvarande livssituation. Alltså att jag inte kan jobba eftersom jag blivit för stressad och spänd. Det var väldigt lättande att hen inte ville göra den kompletta fysiska undersökningen med blodtryck och (hu) blodprov. Jag, med mina underbara fobier i släptåg, hade inte gillat det och definitivt inte liggandes avsvimmad på ett dammigt golv, vilket brukar vara hur såna experiment slutar. Nej, det stod ganska snart klart att jag får en ny psykolog. Jag avslutade min KBT-behandling i augusti och trodde då att jag var klar med psykiatrin på ett bra tag. Åtminstone ett år, men det har inte ens gått sex månader! Om tre veckor introduceras jag för den tredje psykologen/behandlaren i raden. Hurra!

Efteråt åt jag och mor lunch (hon brukar följa med som kompletterande informationskälla på mina psykrelaterade sjukbesök), sushi! Sedan åkte jag in till staden för att träffa Tuss och fika. Det var väldigt trevligt. Ungefär exakt vad jag behövde just då. Te och en halv prinsessbakelse. Och Albin såklart.

På kvällen anlände min nya vinterjacka, den första på nästan fyra år. Halleluja! Och ännu bättre blev det med ett lönebesked. Jag fick mer för de pinande dagarna i december än jag räknat med. Tackar tackar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar