fredag 12 december 2008

the wonderous words of liquid_raven

Jag svängde mina lurviga i en av alla tusen låder med miljontals prylar jag sparat och hittade något jag länge undrat vart det är: en lapp med en kommentar till en blog (min eller Addes?) författad av Tuss himself, fast under dåvarande pseudonym.

"All hånglande couples must die. Jag ägnar alla mina timmar åt att planera hur jag ska utrota kärleken. Men jag håller med, det skulle vara trevligt att ha det så. Synd bara att man är nörd och måste sitta i en fuktig källare och stirra på en elektronkanon och säga "hmm" och se oerhört nördig ut. Fast å andra sidan så får man ju den enroma tillfredsställelesen att ta emot ovan nämnda pars gnäll när deras datorer har begått hari kiri och gör lika mycket nytta som Robinson-Robban där hemma." - LqR

Tack och lov för att den där lilla lappen finns kvar. Även fast ovan nämnda person har liknande åsikter idag säger den där lilla texten så mycket om just den tidpunkten. Puss!

5 kommentarer:

  1. Uppdatering: jag har inte längre en elektronkanon (de är utdaterade), jag har lärt mig skriva (om det inte var ett dolt hån mot den förmodade språkblandningen i det besvarade inlägget), slutat ta emot parens datorer och accepterar numera kärlek olika smaker. Parismen måste dock fortfarande krossas (det låter bättre om det som ska krossas slutar på -ism), men till skillnad från förut har jag insett att den bara är en grotesk parodi på kärlek.

    "Hånglande couples"? jag blir direkt illamående av denna vidriga språkblandning.

    Jag tror att kommentaren är från Addes blog.

    SvaraRadera
  2. Förresten, vaddå "även fast", jag har bara bra åsikter! Det är så gott som den enda riktigt goda egenskap jag har egentligen. Jag förstår förresten inte varför det var bra att du hade kvar lappen om du tycker att det var dåligt skrivet. Jag kastar bort mitt förflutna, annars frestas jag att drömma tillbaka till hur bra det var då.

    SvaraRadera
  3. Med "även fast" menade jag att citatet för mig står för otroligt mycket av det som var då även fast du har ungefär samma åsikter idag. Alltså att det är kommentaren i sig som är nostalgi för mig och inte själva innebörden. Och det är av nostalgiska skäl lappen är sparad, absolut inte för att den är dåligt skriven. Svengelska är helt okej i min bok, och jag börjar fnittra lite varje gång jag läser lappen. Dock måste jag få påstå att jag inte alls håller med om att du bara har bra åsikter. Det tycker jag absolut inte.

    Och att det var bra förut behöver inte betyda att det var bättre. Det var bara annorlunda och man kommer aldrig tillbaka dit, men det är helt okej att tänka tillbaka till en annan (bra) tid.

    SvaraRadera
  4. Ahaha den enda tiden som är bra är framtiden, för den har inte blivit dålig ännu (jisses vilken bra formulering jag kom på!)

    SvaraRadera
  5. Du är för negativ, that's why! ;)

    SvaraRadera