fredag 5 december 2008

always the summers are slipping away

Jag tittar på random bilder på flickr. Det är ett bra sätt att fördriva tiden på. Jag hittade en till människa som jag tycker är jätteduktig. Ungefär så duktig som jag vill vara. Och lite till. Det gör mig mer deppig än peppad, för just nu känner jag mig rätt deppig. "Always the summers are slipping away." Det är vad som är fel. Det är inte sommar längre. Det är kallt och äckligt. Jag känner mig ful och fryser. Både fysiologiskt och psykologiskt, emotionellt.

Jag har hamnat i den typiska vinterspiralen som inte kan gå åt något annat håll än nedåt. Det händer varje år. Jag tycker verkligen inte om vintern. Allt är gråskala, helt monokromt utan att ge mig någon som helst inspiration till något. Jag är frusen av mig, så jag måste bylta på mig tretton lager kläder vilket känns väldigt frustrerande när man ser andra människor som verkar överleva i ankelboots och kjol. De påstår att de också fryser, men jag kan inte tro det.

Ingenting är vackert, inte ens mitt närmsta lager existens. Jag känner mig meningslös.

5 kommentarer:

  1. kom till uppsala på söndag; jag har vackra påslakan+örngott (ROSA MED MOLN PÅ OMG!!!), trevliga människor och goda kakor!

    SvaraRadera
  2. jag börjar också komma in i min sedvanliga vinterdeppresion, vilket just nu manifesterar sig i att jag inte har lust med något.

    SvaraRadera
  3. Job: tror tyvärr inte att det går, men jag ska skänka en och annan grattis-tanke åt ditt håll ;) ... och så blir jag ju lite avundsjuk på dina sängkläder!

    Kurvan: you're welcome to join the club ;P

    SvaraRadera
  4. [Här var en aslång och extremt bombastisk kommentar som handlade om kriget mot verkligheten och onda abstraktioner som gör att man inte ser sammanhanget, men jag tog bort den]

    Jag har också rosa sängkläder. Faktum är att jag har det bara för att Job har det.

    SvaraRadera
  5. tack, men jag sitter fast här uppe i dalarna. det börjar faktist bli bättre nu, bästa botemedlet är sällskap och här finns det alltid någon att vara med, en av fördelarna med internatboende.

    SvaraRadera