onsdag 17 december 2008

Ken Follett

Jag är indränkt i en ny bok. Det bästa som finns är att gå omkring i en bok, en story, och längta till nästa fem minuter ensam då jag kan slita upp boken och ta reda på vad som händer härnäst. Jag älskar en bok som trollbinder mig, en bok som är svår att lägga ifrån sig. Precis så är alla Ken Folletts böcker. Hen är min favoritförfattare, sedan ungefär sex år tillbaka, och hen gör mig aldrig besviken. Jag har läst runt tio böcker av henom, varav en är min favoritbok sedan mycket länge. Den är svår att slå.

Häromdagen trillade uppföljaren ner i min brevlåda, och bara några veckor innan den originalversionen av en bok jag läste för många år sedan på Svenska, A dangerous fortune. Jag minns inte alla detaljer, så den är helt underbar att läsa om. Uppföljaren, World Without End, får följa med till Israel. Den kommer behövas när vi ska tillbringa ungefär åtta timmar på Zürichs flygplats. Som sagt, bra böcker är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar