måndag 22 december 2008

22 december

För tio år sedan innebar den 22a december antingen att jag missade ett kalas eller att jag slapp träffa släkten. Både Ida och farmor fyller år den 22a december, och det har alltid först till kvarn på att dra mig till bjudningar och tillställningar. Idag blev jag väckt strax innan tio och släpade mig, halv vid medvetande, ner till köket för att starta dagen med pappagröt och hallonsylt. Det gick mindre bra, och jag lämnade köksstolen för kökssoffan innan Daniel fick med mig därifrån. Från soffan till sängen där vi "bara skulle vila lite" innan det var dags att bege oss. Vi la oss på sängen och fann oss sedan med väldigt mycket att göra och för lite tid att göra det på. En nypa stress senare satt vi i bilen på väg till stan.

Planen var att besöka något köpcentrum innan vi åkte till farmor för att hitta presenter till släktingarna i Israel, köpa minneskort, lampor och annat tjafs. Vi sökte igenom två parkeringgarage efter en ledig plats utan att lyckas. Till slut hamnade vi på en vanlig parkering ändå och lyckades peta oss in i en galleria enbart för att konstatera att vi där inte kunde hitta något av det vi letade efter. Men jag kom ut därifrån med en ny klänning. Det är också helt okej.

Jag hade inte ätit någon vidare frukost och var hungrig lagom till fikat hos farmor: bullar, tårta och fyra sorters kakor och en chokladask på det. Näringsexperterna jublar, men gott var det! Efter besöket hos farmor styrde vi åter hemåt, men jag och Daniel blev avputtade hemma hos Ida för att även hen skulle få lite personliga gratulationer. Jag hade, med Simons eminenta hjälp, valt ut en t-shirt med texten "Cute but scary". Lite skinande blod och ett meddelande jag tyckte passade bra in på min söta, men något läskiga, bästa vän. Hen öppnade, inga stora reaktioner, och bad mig öppna min julklapp (som jag smidigt nog fick samtidigt). Great minds think alike, eller hur är det man säger? Jag säger såhär: just nu har jag på mig en svart t-shirt med texten "Cute but scary". Den är lite blodig, väldigt skön och så. Vi är helt otroliga. Punkt.

3 kommentarer:

  1. HAHAHAHAH. Tja, på sätt och vis så passar den ju er båda. Klockrent att ni köpte likadana ^^

    SvaraRadera
  2. eller hur. hur lyckas man, liksom?!

    SvaraRadera
  3. KUL! jag gillar det verkligen :P

    --Ida

    SvaraRadera