lördag 20 december 2008

julpyssel


Idag åkte vi hem till en kompisfamilj och gjorde det vi traditionsenligt gör såhär innan jul: vi julpysslar.

Om någon (mamma) har varit strong och orkat sig ut för att plocka lingonris binds det kransar att hänga på ytterdörren. I år hade jag totalt tröttnat på hela tillverkningsprocessen (sparar mig till midsommar där det är fler färger inblandade) och lämnade jobbet till syrran.

Det producerades även knäck, kola, krukost och mozartkulor. Det enda jag är riktigt bra på är det sistnämnda, vilket i princip bara går ut på två saker: att rulla och doppa. Enkelt nog!

De hade denna amaryllis i fönstret, och jag kan inte påminna mig att jag någonsin sett någon liknande... (bokeh från södra hammarbyhamnen)

Mirre och jag lekte lite med min dyraste leksak. Hen vill att jag ska finnas med lite på bild också ;)


Sist av allt åkte vi hem. Dagen börjar och slutar med bokeh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar