torsdag 25 december 2008

jag ska inte till julottan tror jag...

Jag fick en 1 TB-hårddisk i julklapp, så nu sitter jag och sliter mitt hår över hur lång tid det tar att föra över drygt 110 GB bildfiler. Windows har inte ens lyckats räkna ut ett estimate än, och den har hållt på i säkert en halvtimma!! Jag kommer aldrig få stänga av den här datorn igen. Dock känns det jävligt skönt att ha en ny hårddisk, inte bara för att utrymmet på den andra började bli skrymmande, utan för att jag är lite nervös över att alla bilder ska försvinna. En backup (till) kändes väldigt passande.

För övrigt har julafton varit väldigt mycket mys och trevlig. Jag har inte mått helt på topp, känt mig stressad och kranky fastän ungefär noll mängd jobb lagts i mitt knä, men det gick bra. Ingen skrek på mig när jag gick och la mig mitt i middagshetsen. Kelso kom in mitt i presentöppningen med blod på nosen. Det är svaret på varför vi inte sett till henom på hela dagen (en ovanlighet på vintern): hen har varit i slagsmål med någon av grannkatterna och inte vågat gå hem. Grr. Jag känner mig som en hjälplös mellanstadielärare som inte kan få fatt i en mobbare.

Övriga julklappar var också underbara. Fick ett kamerahalsband, pengar (yeah yeah yeah), ett bamseörngott (!!), en tehuva och en ny almanacka. Bland annat. Bara bra grejer! Och imorn åker jag ut till världens ände för att fira minijul med Daniel och hens familj. Och om mindre än en vecka är vi i Israel. Livet känns lite upp och nervänt av bra saker just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar