fredag 12 december 2008

analoga semesterbilder

Jag gjorde en search and rescue efter gamla bilder på min mors burk. Jag hittade jättemånga bilder jag inte alls kände igen, framför allt från vår förra resa till Israel för nio år sedan. De fick mig att längta ännu lite mer tills vi åker. Och jag älskar kornigheten hos analoga bilder.

Min morbror, pappa, morfar, syrran och jag på en bananplantage. Notera att jag håller i min allra första kamera ;)

Finns det kameler tillgängliga ska man väl ta sig en svängom med dem? Jag sitter först med pappa, Mirre och mamma är på den andra kamelen. Det var rätt skumpigt vill jag minnas.

Utsikten från Birres hus. Ja, det ser bara ut sådär. Och så finns det citronträd i trädgården.

Syrran, Birres Rosa och jag.

Jag vill tänka mig att det här är i Jerusalem, men jag är inte helt säker på att Rosa följde med oss dit. Alltså kan det vara vart som helst i hela Israel. Kanske Tel-aviv?

Jag och Birre vid ruinerna av en gammal synagoga.

Vi var bara där en dag, men jag vill påstå att det är från Jerusalem jag har flest minnen. Det är ett riktigt häftigt ställe.

Vid en loppis eller liknande i närheten av Tel-aviv, kanske Jaffa.

Tel-aviv.

2 kommentarer:

  1. Hej, Det är Jaffa när du är osäker. Staden ligger söder om TelAviv och städerna har nästan vuxit ihop

    SvaraRadera
  2. Okej, Jaffa it is... och jag vet vart det ligger! ;)

    SvaraRadera