tisdag 9 december 2008

overture

Efter knappt sex timmars sömn väcktes jag av ett samtal från jobbet. Mina tjänster var efterfrågade. Jag kallar mig ibland på skoj för frilansande barnskötare. Det låter bättre än att vara timanställd vikarie. Det vart en väldigt kort arbetsdag, ungefär fem timmar, vilket var mer än nog. Den sista timman hade jag en oerhörd huvudvärk, och det blev inte bättre när jag kom därifrån. Just nu känner jag mig helt slutkörd. Notera att jag inte har varit där på en vecka och att jag jobbade ungefär halvtid idag - och jag känner mig helt slut. Daniel märkte det inte, men jag höll på att somna när vi ägnade kvällen åt att inte göra något särskilt (televisionsapparaten). Är nästan helt säker på att jag är ledig imorgon. Tack och lov. Det ska bli så skönt.

Några fina moments har jag ändå fått idag. Flera av barnen har utvecklats i en mycket positiv och oerhört gullig riktning sedan jag träffade dem sist. Myspys! Dessutom erbjuder spotify mig att lyssna på Jesus Christ Superstar, en del av planetens bästa existerande musik, som endast finns som LP och DVD i det här hemmet annars. Andrew Lloyd Webber är guds gåva till folket.

1 kommentar:

  1. Just love your article.I do invariably look over your web site for brand new articles.I am recently performing on associate app liked songs apple music
    thats going awing and special because of you

    SvaraRadera