lördag 20 december 2008

out at the train tracks



Porcupine Tree - Way out of Here, en av världens bästa låtar, ovan, dock i en nedklippt videoversion. Jag tycker egentligen inte om musikvideor med ett övertydligt bildspråk ("a song comes into my ipod" - bild på ipod), men PT kommer undan med det, alla gånger. Och jag vill ta bilder i samma still som deras promobilder. Jag gillar den stilen. Det blir till att labba i photoshop.

Nu ska jag förbereda mig för att ta mig ut på en joggingtur. Det är Den Fruktade Springrundan, eftersom jag inte sprungit på cirkus ett halvår. Första gången är tortyr, och sedan blir det lättare och trevligare. Men första gången är inte kul alls. Och det är den jag ska på date med nu. Byes.

2 kommentarer:

  1. Jag upplevde aldrig att springandet blev lättare när jag höll på, så jag slutade. För övrigt så blir jag bara förbannad när jag hör ovan nämnd textrad eftersom det är ännu mer oförtjänt gratisreklam för pseudokulturikonprylen diepod. Samma sak för omnämnandet av en kontroversiell spelkonsol från ett ondskefullt magnatbolag på samma album.Jag minns att jag reagerade starkt mot hur fullt av varumärken det albumet var, och det inte ens i en uppenbart negativ kontext.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att springandet blir lättare för alla om man tar det på sina villkor.

    Och ja, jag vet att du är förbannat på allt. Det var dumt av dem. Därför är de dåliga? Nej, det är de inte. Hej.

    SvaraRadera