onsdag 17 december 2008

the sound of music

Spotify erbjuder mig mängder av ABBA och hur kan jag motstå det? En av ABBAs greatest hits-plattor var den första skivan jag köpte själv (visserligen med ett presentkort jag fått i tioårspresent). När jag var liten och jag satt i framsätet på vår gamla, röda volvo brevid pappa lyssnade vi ibland på en kassett med abba-låtar och jag tvingade honom att spola tillbaka hela tiden för jag ville bara höra Mamma Mia. Introt fascinerade mig något oerhört. Sedan stod jag många kvällar framför spegeln och mimade när jag väl insåg att kassetten gick att flytta in i huset. Jag hade med mig bandet till farmor och farfars landställe på Alholmen och satt på en barrigt stickig sten med med min freestyle och lyssnade på I do, I do, I do, I do, I do och tyckte att den var lustig. Sedan gick den perioden över och jag började lyssna på Backstreet Boys, Westlife eller något annat lika skamligt. Musik är som dofter, det plockar fram gamla minnen väldigt tydligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar