torsdag 11 december 2008

tack och lov för bra saker

Okej. Nu har jag sjukskrivit mig för åtminstone en månad framöver. Jag kommer vara pank i en evighet. Inga vida kjolar och eggers på Mineur för mig. Dock finns det massvis av bra saker ändå, och jag har hört att det är bra att vara positiv...


Att fota människor är något av det roligaste som finns. Jag vill öva öva öva. På kursen i vår kommer det ingå lite studiotid, vilket kommer bli kul. For now, snälla Emmy, jag har en idé jag vill testa på dig. Jag säger bara två saker: röd vattenfärg och min garageuppfart.

Te. En av världens mest uppskattade underskattade drycker. Det här är vätskan som kommer rädda mig. Rekommenderat dagligt intag: minst en kanna.

Att fota är super. Att fota med Daniel är ännu bättre. Att åka till Israel och träffa på en helt ny värld som objekt kommer inte göra saker sämre...

Den här katten är lite fantastisk. Igår när min chef ringde och bad mig jobba idag (och jag storgrät i en timma tills jag inte hade en droppe vätska kvar i kroppen) la hen sig på min mage och så somnade vi så, tillsammans. Hen slappnade av helt på min mage och jag låg och höjde och sänkte henom upp i luften tillsammans med mina andetag. Det gjorde mig helt lugn igen. Den där lilla pälsbollen är guld värd för mig.

En sak till som känns riktigt bra är att jag just nu lyssnar på Electric Banana Band. Det är något att bli riktigt glad över. Happy happy! Särskilt glad (eller, ja) blir jag över refrängen till "Pelikanen". Köpa, kasta, skräpa ner. Det blir bara mer och mer. Fimpar papper var man ser. Köpa, kasta, skräpa ner.

Så det så. Positiv, positiv, positiv. För nu ska jag vända den här dåliga trenden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar