onsdag 3 december 2008

Arty! Arty! Arty?

Jag känner mig lite halv-arty för tillfället. Jag håller på med projekt som involverar bild och komposition, hence the arty. Grejen är bara att jag inte tar det till sin spets på det sättet att jag inte försöker få det att se så bra ut som möjligt. Därför känns det lite halvt.

När det gäller fotoalbumet är kruxet att det är strax över 700 bilder som ska dokumenteras. Det skulle bli otroligt (kostnads)krävande att hitta en snygg lösning. Nu blir det enkla A4-blad i plastmappar som ska sättas in i en hyfsat anspråkslös pärm. Men så är ju syftet också att dokumentera, inte att imponera.

Ett annat litet projekt jag har på gång är att göra en tavla av min nyinauktionerade Yellow Submarine-kortlek. Problemet där är att jag vet hur ombytlig jag är och nästan räknar med att jag kommer vilja ha tillbaka korten från tavlan förr eller senare. Den enda lösningen jag kommit på hittills för att få den tweaken att fungera är häftmassa.

En kontorspärm och lite häftmassa? Det är vad som känns lite halvt. Och så tror jag att mitt musikbibliotek behöver sig ett lyft, eller i alla fall lite nykomlingar. Förslag?

2 kommentarer:

  1. Jag rekommenderar att du provar:

    - Detektivbyrån
    - Cocteau Twins
    - Goldfrapp
    - The Knife

    om du lägger till mig på msn så kan jag mata.

    SvaraRadera
  2. Okej. The Knife har jag hört lite av och jag kan säga direkt att det enda jag fastnade för var introt till Silent shout, och inget mer. Alltså, bara introt. Och det blir mycket enklare att lägga till dig på msn om du ger mig din adress ;)

    SvaraRadera