tisdag 23 december 2008

can i get your hand to write on

Det var ok att springa idag, härligt och så. Jag kände mig relativt opepp innan på vår nya gamla soffa med öl och That '70s Show. Uppladdningen kunde varit bättre, men jag var tack och lov bestämd. Väl tillbaka stretchade jag länge och väl framför Red Hot Chili Peppers live-DVD. Det var ett bra tag sedan jag såg den sist, och den uppskattas fortfarande mycket. Målet är att jag ska bli lika vig, eller i alla fall nästan, som när jag dansade. Därför ska det läggas lite krut på stretchingen också, och den blir mycket roligare med musik. Det svåra är bara att koncentrera sig och inte dansa med hela tiden.

Apropå musik tänkte jag på att världens mesta jullåt måste vara Jingle Bells. Genast gjorde jag en snabbsökning på spotify och vem hittar man inte där, inklämd mellan Frank Sinatra och Diana Krall, om inte Basshunter. Whut?! Vad gör den människan en version av jingle bells för? Behöver jag säga att julstämningen flög ut genom fönstret med dunka-dunket?

Nu är vår korta, tjocka gran färdigklädd. Julgransljusen, glöggen och julmusiken. Suck. I love it. Jag och pappa slog oss ner framför pianot och skrålade fram några jullåtar. Familjen åt den första skinkmackan och jag kände mig nöjdare än jag trodde med mina laxmackor. Dock tror jag att jag kompenserade förlusten av skinkan med fler laxmackor... fyra stycken. Det enda som saknas är inslagna paket, för det är något jag är riktigt duktig på att skjuta upp. However, det löser sig någon gång i natt. God Jul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar