onsdag 2 september 2009

födelsedag och tandläkare

70 år sedan kriget startade och farmor tvingades fly hit (tjoho, jubileum!) och min 20-årsdag. Det var igår det. Massor av superfina paket (fick min jordglob och ska snart bli tigerfadder!), läsning och avkoppling i solen, våfflor och minigolf. Underbart! Men det var igår det.

Idag var det andra bullar. Jag vaknade med knäna skakande som på den minsta lilla harpalt. Varför? Tandis. Jag har världens bästa tandläkare, men det hjälper inte. Jag var nervös hela förmiddagen och led verkligen under de 20 minuter jag tvingades sitta i väntrummet. Alla råd min psykolog någonsin gett mig löpte maraton genom skallen. Allt kändes bättre när vi väl kom igång. De höll med om att min käke borde veta fason och genast började det fixas med en läskig färgskiftande smet som skulle in i munnen på mig. Den började som mörklila, blev sedan ljust rosa och när tandavtrycken var färdiga var den vit. Snart har jag en finurlig liten bettskena. Jag räknade avtrycken och blev inte förvånad när det stod klart att jag har 32 tänder. Det är så jävla trångt där inne. Hela tiden skämtade och uppmuntrade de mig. De är så jävla bra!

Som en kombinerad jag-gick-till-tandläkaren-fast-jag-hatar-det-belöning och försenad födelsedagspresent till mig själv införskaffades en klarröd basker. Jippie!

Mirre, Daniel, Daniel och jag igår kväll. Mamma stod bakom kameran och pappa tränade på att ro. Att fira med familjen var mysigast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar