måndag 21 september 2009

090921 19:41


Dagen har spenderats i olika lager, olika stämningar. Först stressad med en milslång to do-list. Sedan avslappnad och skrattandes tillsammans med Tove och Emmy. Och nu uppgiven med huvudvärk. Jag måste verkligen avverka ett hundratal (känns det som i alla fall) sidor i min kursbok (eller snarare en av mina elva kursböcker) men om jag har svårt att koncentrera mig i vanliga fall så vet jag inte om en dunkande skalle kommer hjälpa den situationen speciellt. Jag satsar på en kopp te och lösgodiset jag egentligen inte borde köpt med mig hem.

Och så ägnade jag några minuter åt att kolla hur septembervädret varit de senaste två åren på mitt gamla bilddagbokenkonto. Det är rätt lika med i år, kanske aningen sämre, men det bästa jag hittade var nog ändå bilden ovan. Den är från någon photoshopkurs vi hade höstterminen i trean. Uppgiften var att klippa och klistra. Visserligen gjorde vi inget annat på hela terminen, men detta kanske var det roligaste exemplet. Mitt ansikte med Idas mun och Idas ansikte med min mun. Heh.

7 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt bokstavligt talat ett hundratal sidor om dagen när det är som värst. Men efter det är det ofta lugnt i flera dagar, och då kan man typ sortera sina anteckningar i färgkoder och laga skitmycket mat och frysa in och sånt där som man inte har hunnit.

    SvaraRadera
  2. Stackars :( Riktigt lika illa är det inte här, men jag tycker att det är svårt att processa allt och hålla koncentrationen på texten så länge. Den är ju inte superlätt alla gånger.

    SvaraRadera
  3. Nej, men jag är ju inte intresserad av hela tekten när jag läser, bara huvudstråken. P.S det är skitjobbigt att skriva för man kan inte sudda i inputrutan, och det är ingen i riktig inputruta eftersom den är typ genererad med javascript. jag undrar vem som har kskrivit den här metemamallen!!!! måst e vara någon som är osunt förtjust i javascript fö r onödiga saker.

    SvaraRadera
  4. Vänta, nu KAN jag sudda helt plötsligt! Alltså det här temat består ju uppenbarligen av ungefär 2/3 svart magi.

    SvaraRadera
  5. okej... kan väl vara något kommunikationsproblem mellan kletet den här sidan bygger på och det fina, strukturerade sättet din webbläsare tar emot info? hoppas du inte överger mig för det ;) kram!

    SvaraRadera
  6. Underbar bild. Man blir på gott humör!

    SvaraRadera
  7. eller hur! jag ser ut som om jag har typ tio snusprillor under läppen och ida lite som en gullig anka ;)

    SvaraRadera