onsdag 16 september 2009

krama jorden!


Av alla superfina födelsedagspresenter jag fick är denna en av favoriterna. Inte bara för att jag har önskat mig en rätt länge, utan för att den är så fin och får mig att le varenda gång jag ser den. Den är så härligt färgglad, blandar svenska och engelska namn och påminner mig så mycket om den vi hade när jag var liten. Jag tycker om att stå och snurra på den, rätta till min mentala kartbild och ta reda på var Förenade Arabemiraten och Dubai egentligen ligger. Varje kväll lyser den upp mitt rum och vore jag åtta år skulle den få lysa hela natten igenom. Nu är jag 20 och tänker på miljön och stänger av den när jag somnar. Godnatt.

2 kommentarer:

  1. Å vad underbart! En sån borde alla ha. Jag har letat efter en affish av en stjärnhimmel länge att ha i taket så att man liksom utan att behöva anstränga sig kan lära sig alla stjärntecken, men jag har inte hittat någon. Men detta var en ny idé!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. kan säkert finnas globar med stjärnhimmel också! har för mig att jag sett det någonstans.

    SvaraRadera