tisdag 8 september 2009

tipselips

Hamnade på en jättefin blogg med världens finaste tävling. Hon lottar ut 55 rosetter som hon själv tillverkat. Och alla är helt underbart vackra. Utmaningen är att nämna sin största kvinnliga förebild. Mamma, tänkte jag. Hur klyschigt och fantasilöst och tråkigt är inte det? Att ha sin mamma som största förebild. Så jag satt och funderade ett tag och kom fram till att det verkligen är mamma. Men hon är rätt super hon, och fungerar som måttstock för allt möjligt. Ska jag göra det här? Vad skulle mamma säga. I bakhuvudet. Hela tiden. Och då inte på ett dåligt sätt, utan på ett "fasiken-vilket-bra-omdöme-min-mamma-har"-sätt.

Underbara, underbara rosetter! Vill ha...!

3 kommentarer:

  1. Jag blir glad när ni tänker på era mödrar. Har själ ett litet trassligt förhållande till min. Kram för dina fina ord!

    SvaraRadera