fredag 18 september 2009

090918

Jag råkade shoppa hur mycket som helst idag. Efter att jag varit hos tandis åkte jag in till mammas jobb, pluggade lite och käkade lunch med henne. Efter det hade jag några få ärenden på stan men tänkte att jag kunde passa på att kolla lite i affärer. Jag tycker om att shoppa ensam, i alla fall om jag är på rätt humör. Slutade med att jag blev avsevärt mycket fattigare, men jag vill hävda att allt jag köpte var motiverat på ett eller annat sätt.

Lie down with Lions kanske var dagens största fynd. En Follett-bok jag varken äger eller har läst. Fem pix. Jag älskar second hand! Köpte utöver det hårspännen till hemmasydda rosetter, toppar, en kjol, Porcupine Tree's senaste skiva (till Daniel egentligen) och sist men inte minst ett halsband med en berlock av Eiffeltornet! Så very trevligt!

När det kändes som om väskan skulle sprängas av prylar och min rygg höll på att gå av svängde jag in hos en urmakare för att äntligen få min klocka fixad. Snubben som jobbar där är så konstig. Han säger aldrig ett ljud. Han hör mig rabbla upp problemet och tar klockan och börjar pilla med den och ger sedan tillbaks den utan ett ljud. Det blir jag som ställer frågor och han svarar med huvudskakningar och liknande. Okej, han har ju självklart sagt något, men det är inte direkt mycket.

Nu, joggingrunda. Sen, middag med pappa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar