tisdag 15 september 2009

middagsmat

Känner mig hopplöst trött och förväntas komma på något kulinariskt till middag OCH tillaga skiten. Ibland är ju det förstnämnda tio gånger jobbigare än det senare. Vad fan ska vi äta? Dessutom vet jag redan i förväg att vad jag än väljer kommer syrran rynka på näsan. Jag har varken inspiration, koncentration eller energi för det här. Vad kommer hända med mig när jag förväntas vara ute i samhället 40h/vecka igen? Det är en fråga jag ofta ställer mig. Jag menar, hur trött är jag inte nu när jag varit hemma och disponerat tiden själv hela dagen? Känns oförskämt att säga att jag inte orkar när alla andra kommer hemstapplande från stan. Hur som helst. Problemet kvarstår: vad ska jag laga för middag? Och borde inte alla bli vegetarianer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar