tisdag 28 juli 2009

blä

Varje morgon den här sommaren har jag vaknat upp med en käke som inte riktigt vill fungera. Det känns som om den lite halvt hoppat ur led och ligger fel. Efter ett tag när jag har gapat och ojat mig ett tag blir den som normal igen, för att stanna så hela dagen tills nästa morgon. Kanske har det något att göra med att jag sover på den? Hur som helst var det värre än någonsin idag. Jag vaknade för över en timma sedan, och ännu är den inte helt okej. Jag bara väntar på den dagen det faktiskt inte går över alls och jag måste bege mig ner till vårdcentralen. Och nej, jag kommer inte göra det dessförinnan. Glöm inte att det var jag som gick dubbelvikt i tre dagar innan jag åkte in och tog bort blindtarmen. Jag är en envis sprutfobiker, och alla ni som har ett hum om pyskologi vet ju hur generalisering funkar. Alltså säger jag blankt ner till sjukhus/vårdcentral. Men det är säkert ingen fara. Otroligt nog är det här faktiskt ett ämne som min hypokondri light lämnat ifred, åtminstone än så länge. Men irriterande är det. Varm nyponsoppa med skorpor istället? Ja tack. Hejs.

2 kommentarer:

  1. Du ligger antagligen och spänner käken under natten (för att du oroar dig?) finns en hel del människor som gör. Man får en bettskena eller avslappningsövningar etc innan man ska sova. Inga sprutor! Läs böcker om gulliga djur innan du går och lägger dig, eller något ;)

    SvaraRadera
  2. Hm, jo. Det låter ju inte så skräckinjagande men jag orkar nog ändå inte paddla mig dit. Gulliga djur-böcker låter nog mer som min melodi ;)

    SvaraRadera