torsdag 17 september 2009

nytt objektiv/no madness

När vi var på bilsemester i somras hade mamma och Mirre med sig min gamla Nikon D40. Sista kvällen hade de använt den rätt sparsamt, knäppt några bilder första dagarna och sedan låtit den vara, och jag påpekade detta. Mamma tog kameran med sig på en kvällspromenad och när hon kom tillbaka såg hon helt förstörd ut. "Tessan, jag har förstört din kamera!!" Tack och lov var det bara kitobjektivet som var trasigt. Kameran var det inget fel på. Har sedan dess letat efter något att ersätta det med så att kameran kan användas. Det har varit lite svårt att smälta att jag ska köpa ett dåligt objektiv, vilket antagligen sinkat ner projektet lite. Jag har försköt hitta bättre varianter, men budgeten har liksom inte räckt till. Nu vann jag i alla fall en auktion för ett likadant som det trasiga. Förhoppningsvis hinner det anlända innan nästa söndag då vi åker till Grekland. Woho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar