måndag 7 september 2009

yoga och loppis


Bild från födelsedagsgolfen...

Jag och mamma gick på öppet hus på en yogastudio i lördags morse. Var ett helt underbart sätt att börja dagen på, särskilt eftersom solen sken och det var rätt varmt ute. Det var delar jag tyckte mer och mindre om, men överlag känner jag mig frestad att komma tillbaka. Särskilt eftersom man kände sig helt underbar och loj i kroppen när man gick därifrån och att min mage kändes stenhård när jag vaknade dagen efter. Träningsvärk. Härligt!

Igår var vi på loppis vilket var trevligt. Dock verkade vissa försäljare ha tappat begreppet om vad en loppis faktiskt innebär. För mig betyder det något i stil med "jag rensade hemma och hoppas få in några slantar för det". Många var inte glada i att jag försökte pruta och någon erbjöd bl a en gammal VHS-film för en femtilapp. I vilken värld då? undrar jag. Tack och lov fanns det ändå massor av försäljare i min anda. Kom hem med tre ramar, två Astrid Lindgren-filmer till min gudson och en Kentskiva. Summa 26 :- Som hittat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar