lördag 26 september 2009

Grekland 2001



Så här såg det ut sist jag var på Grekisk mark. Samos 2001. Jag var elva år, fick inte smaka ouzo och vi bodde i närheten av en minikyrka med blått neonkors. Alla stränder var av sten och poolen låg lite längre ner på gatan. Vi badade hela tiden, tog en promenad på stekhet asfalt och in i djungeln (så mycket djungel som det nu kan finnas vid medelhavet) till ett vattenfall. Vi besökte alla småstäder, gick i tunnlar under marken som slavar grävt fram med sked (ungefär) och besökte ett gammalt raserat tempel. Och så tror jag, om jag inte minns fel, att jag drack min första milkshake! Ett stort ögonblick i mitt liv må jag säga.

Nu åker vi igen, fast till Rhodos den här gången. Jag förväntar mig ungefär dubbelt så mycket kul och supermycket sol och bad. Och några ruiner eller något i den stilen. Är hemma igen om en vecka, puss puss puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar