fredag 14 november 2008

yellow submarine är temat på ebay

Så kom den dagen (igår) då jag insåg att jag var trött på faktumet att den enda versionen av The Beatles Yellow Submarine (filmen alltså) som jag äger är en liten fil av skitdålig kvalitet på min älskade stationära laptop. Something had to be done! Alltså rannsakade jag de flesta internetbutiker jag kunde komma ihåg men kom ganska snabbt fram till att den var slut-slut. Alltså att hela upplagan är slutsåld, typ. Alltså såg jag bara en enda utväg. Jag visste att det skulle innebära en hel del extra problem, inklusive stor risk för distraktionsmoment, men jag kastade mig med huvud före in i det - den eviga härvan som är ebay.

Och mycket riktigt så sitter jag här nu och har vunnit två auktioner (för självklart blev jag distraherad). Först en supercool kortlek med Yellow Submarine-motiv för lite under fyra pund som just nu befinner sig England. Och sedan själva filmen (för även om jag blev distraherad glömde jag inte bort mitt main purpose med utflykten). Den fick jag för knappt en dollar. Och den är i Thailand just nu. Härligt, härligt.

Jag var nöjd och belåten ett bra tag, tills vi (jag och Daniel alltså) tänkte till lite. En dvd för under en dollar. I Thailand. Tänk, tänk, tänk. "Eh, det lär ju vara en piratkopia." kläcker hen ur sig, lagom till att datorn är avstängd och vi ligger i sängen med mission: att somna. Tack och lov var jag på så pass gott humör at the moment att jag fortfarande inte bryr mig om ifall hen har rätt. Jag bryr mig bara om ifall den fungerar eller inte. Och oroar mig för hur jag ska betala för skiten.

2 kommentarer:

  1. Äsch, den lär ju fungera fin-fint. Var glad över att den är på engelska, thailändarnas texning kan annars vara lite tveksam ibland ^^ --delfy

    SvaraRadera
  2. hehe, jovisst, men jag hade sett fram emot att ev få engelska subs för att kunna se igenom liverpool-dimman lite ;)

    SvaraRadera