söndag 16 november 2008

fotomässan 2008

I lördags smet jag, Ida, Emmy och Daniel iväg till fotomässan. Det var väldigt trevligt, om än rätt tättbefolkat och hysteriskt. Jag fick klämma lite på ett antal olika kameror, bl a D3:an, vilket var intressant. Jag skulle aldrig kunna använda den kameran, enbart på grund av vikten. Det är ju tur att jag aldrig lär bli proffs, för i så fall skulle jag behöva börja träna. Bättre utrustning == tyngre utrustning.

Vi snurrade runt lite bland utställningarna också. Eftersom jag läst och hört lite mycket om Mattias Klum på sista tiden var det hens utställning som fick mest tid tilldelad sig, vilket den också var värd. Många bilder kände jag igen, men de gjorde sig så otroligt mycket bättre uppblåsta och upphängda med en dedikerad spotlight än i en tidning. Överlag kändes det otroligt fint varje gång man såg en bild i extra stort format. Det är så maffigt på något sätt.

Supermånga utställningar. Hade bara Stockholmsmässan varit lite smartare i sin planering av fika/pausställen hade jag gärna stannat ett tag till och kollat på bilderna.

Kompanjon:Ida.

Kompanjon:Ida #2

Väl ute ur folkvimlet tog vi vägen över söder mot Gamla Stan för att vila upp oss med lite fika.

Det enda riktigt positiva med de gamla t-banevagnarna (och röda linjen också, i och för sig) är att de är så små att chansen finns att man kan få en hel vagn för sig själv... då börjar man klättra!

Ida igen igen igen.

Fikaställe i Gamla Stan som jag inte kommer ihåg namnet på. Kanske ska de vara glada för det, för jag skulle nog bara rekommendera det stället till min värsta fiende (ja, jag blir kranky när det är dålig service på ett service-ställe). Men inredningen var trevlig.

Antiklimax: snöblandat regn idag.

2 kommentarer:

  1. Jag äslar alla bilderna, och speciellt den tredje på mig. :) Mycket bra min vän! :D

    -Ida

    SvaraRadera