söndag 2 november 2008

optimistiska tankar ur ett badkar

Ett badkar proppat med precis lagom varma vattendroppar. Fler levande ljus än jag kommer ihåg i röda ljushållare. Opeths Damnation rullandes. Mikael Åkerfeldts kristallklara röst som sjunger "summer is miles and miles away" och jag kan tänka att i just det här ögonblicket gör inte det så mycket. Just nu är det helt okej. Jag har ändå rätt bra grejer som kommer inrullandes, alldeles runt hörnet. Inom någon månad kommer jag ha en ny, helt excellente kamera. Då kommer allt julstök igång, vilket jag älskar. Jag kan inte tjata nog om hur härligt det kommer bli med jul. Efter den upptrappningen med chokladkalender och allt är det julhelg, den bästa på hela året, och bara några dagar senare bär det av till det förlovade landet. Lite värme, träffa släkten och fota massor. Det kommer bli kul. I love it.

Det ser fint ut framöver. Jag orkar inte oroa mig eller bry mig om att det kanske inte finns jobb för mig snart. Då får jag väl bli arbteslös ett tag igen. Sova ut och skriva lite. I don't mind. Pengar är trevligt, men har jag bara fått ihop till min kamera är det lugnt sen. Och sen kommer ju sommaren, förr eller senare.

Just detta scenario vore kanske inte så dumt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar