söndag 2 november 2008

kapitalistisk julkänsla

Efter att ha rädat de lokala lågprisaffärerna känner jag mig onekligen lite julkär. Alltså, jag börjar längta oerhört efter julen. Pepparkaksbak, glögg, saffran och pyssel. Den där röda känslan. Det hela blir inte bättre av att vandra genom hyllmeter efter hyllmeter med kulörta ljuslyktor, tomtar och julgransprydnader. Jag vill köpa alltihop, bara för att paketera in huset i lite julstämning! Artificiell julstämning då, eftersom den riktiga bara kan komma av att tända adventsljusstaken och koka knäck. Det är kapitalismen när den är som finurligast. Jag går inte på alla "bli smal och lycklig"-produkter, men jag är svag för julgrejerna.

En ny, lite mer färgglad mössa. Kanske kan den till och med vara tillräckligt liten för mitt mini-huvud och faktiskt sitta kvar?

Jag trodde nästan att mor och syster skulle hejda mig att köpa en jättegullig bricka och en plåtburk. They didn't.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar