söndag 9 november 2008

remember, remember...

Min absoluta favoritfilm är V for Vendetta. Budskapet är underbart, V är grym och Natalie Portman snyggare än någonsin. Jag ryser i hela kroppen. Och nu glömde jag bort den femte november. The fifth of november. Jag brukar komma ihåg den femte november. Att glömma den femte november är som att glömma att lyssna på Placebos The bitter end den andra maj. "We're running out of alibis on the second of may." Det är såna där smågrejer jag har för mig.

Hur som helst lyckades jag skrapa ihop det hela till en minifilmkväll igår med Daniel och Emmy. Jag passade på att köpa filmen när vi ändå var och handlade. Jämfört med min gamla utbrända version var bildkvalitén mycket bättre, vilket var väldigt trevligt. Singin' in the rain fick också följa med hem. Den är klassisk och jag har sett den för få gånger.

Remember, remember the 5th of november
The gunpowder treason and plot
I know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar