fredag 21 november 2008

smittsamt

Hej, det är Therese. Klockan är två på natten mellan onsdag och torsdag. Magsjukan har anlänt! Så lät jag när jag ringde jobbets telefonsvarare efter att ha tillbringat den senaste timmen med att göra saker man inte talar om i möblerade rum. Sedan somnade jag om och hoppades att det skulle gå över snart. Nu är det snart två dygn sedan, och ja, det har blivit bättre. Jag kan ju sitta upp utan att må illa nu, eller hur?

Detta är ju en av de fruktansvärda nackdelarna med att jobba på förskola; alla härliga bakterier som svärmar. Jag var rätt förberedd, men ändå inte tillräckligt på hur jobbigt det är att bli helt uttorkad och aldrig kunna dricka nog med vatten för att slippa den outhärdliga huvudvärken. Jag var inte helt beredd på hur mycket illamående, feber och darrningar det skulle innebära. Jag var inte helt beredd på att jag inte skulle klara av att stå längre än några tiotals sekunder första dagen. Tack och lov blir det bara bättre nu, och det som var riktigt illa varade inte speciellt länge. Jag har varit med om värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar