tisdag 18 november 2008

mänskliga rättigheter. inte viktigt, vi tar det imorn?


Jag var hemma två komma fem dagar förra veckan för att det blev lite för stressigt, med mitt stressiga heltidsjobb i ekorrhjulstillvaron. Nu är det andra dagen jag jobbat efter en femdagarshelg, ungefär, och jag är spänd i hela kroppen. Det är något att tänka över.

Och det här gör mig så oerhört ledsen. Jag blir inte ens förbannad. Jag blir bara så oerhört ledsen över att folk kan vara så trångsinta. "De ska inte få igenom sitt förslag bara för att det inte var vi som la fram det även fast vi egentligen håller med." Fucking jävla kristdemokratshelvete som sitter som en stor slempropp i vägen för utvecklingen. Nej, justja. Så får man inte skriva. Politiskt korrekt ska man vara. Förlåt, förlåt. Det jag egentligen menade var att... attans vad synd att man inte kan komma överens... Det var ju dumt. Eller så säger man som SSU (?)

Den blöta prideparaden 2008. Där kd som enda riksdagsparti uteblev. Någon förvånad? Inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar