lördag 22 november 2008

vinter

När jag borstade tänderna i går kväll slog det mig att vi har trätak i vårt badrum. Ett faktum jag inte funderat vidare mycket över förut. Nu slog det mig. Och att det snöade och var tillräckligt kallt för att flingorna skulle ligga kvar på takfönstret.

Idag har jag mått rätt mycket bättre. Jag har lyckats duscha (vilket av någon anledning alltid blir ett bad ändå) och klarat av en promenad i bomullen. Det var så vackert ute att stackars lilla jag som inte orkat hålla i en kamera på flera dygn fullkomligen kämpade mig ut genom ytterdörren. Väl där gick det fint. Fick till och med exponera pyttelite med min Chinon också.

Jag som vanligen fullkomligt avskyr snö tyckte den här gången nästan om den. Kanske därför att jag inte hunnit uppleva årets första "pulsa genom skogen klockan sex på morgonen"-scenario än. Kanske för att jag börjar bli trött på att min värld som fotoobjekt varit rätt monoton på sistone, snö gör sig trots allt rätt bra på bild. Men fråga mig igen efter jul och jag kommer garanterat svära långa ramsor över den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar