söndag 30 november 2008

grått tråk


När snön täckte marken kunde den fungera som en väldigt fin illusion av hur vacker världen kan vara. Idag är allt bara grått, med några undantag. Jag har längtat hela veckan efter helgen då jag är hemma på dagen och kan fota i dagsljus, men vad? Allt är grått. Monokromt. Lera, ruttnande löv och blä. Jag har nog med abstinens men dåligt med motiv. Det ska verkligen bli underbart att komma ner till Israel. Det blir helt nya miljöer, helt nya fototillfällen. Splendid!

Till råga på allt ringde chefen och sa att jag får jobba imorn. Superbra, men egentligen inte alls. Jag som hade tänkt baka lussekatter, fortsätta vila upp mig, sova ut. Det blir inget av det nu. Det som tröstar mig är att jag börjar någorlunda sent, att jag slutar relativt tidigt och att jag tjänar pengar. Men det är fortfarande inte något lussebak, och ingen riktig sovmorgon. Fasiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar