onsdag 26 november 2008

Nikon D90 plus toss är likamed sant

Dagen D, den var egentligen igår. Jag lovar. Efter jobbet var det raka spåret in till staden för att införskaffa årets julklapp, till mig själv. Snubben i fotobutiken tyckte att det lät som en saga att både jag och Daniel skulle få varsin ny kamera. Det tyckte jag också. Det är det egentligen. Jag mår bara så otroligt dåligt just nu att jag inte riktigt märker av det. Men det är jävligt kul att ha en ny kamera. Och trevlig är den, riktigt trevligt, vad jag märkt hittills. Jag bara känner inte lyckan riktigt än. Jag är upptagen med att ta djupa andetag så att jag ska överleva jobbet till helgen. Sedan tar min plan slut.

Bilder tagna med nya kompanjonen. Igår:

Första första första bilden.

Fika fika fika.

Canon EOS 40D och Nikon D90 var namnet. Notera att jag kan släppa ena handen och låta autofokusen (!!) göra jobbet. Det är man inte van vid.

Ikväll:

"Hey, I just got myself a new camera"-bilden, fast solo!

Kelso the cat höll mig sällskap medan jag brottades med uppdatering av lightroom etc för att kunna hantera de nya filerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar