måndag 10 november 2008

mina favoritdofter

1. Te. Det finns sällan bättre än att stoppa ner näsan i en nyöppnad påse löste. Färgglatt safari, klassiskt earl grey eller underbara rabarber grädd - det spelar ingen roll! Jag kan sitta med näsan i en teburk hur länge som helst utan att tröttna.

2. Barnhuvuden. Det kanske låter makabert, barnhuvuden, men luta dig fram när du har en knodd i knäet och dofta i dess hårbotten. Det luktar så mjukt, varmt och vackert. Barnhud över huvud taget doftar underbart.

3. Kelso. De flesta katter är inpaketerade i underbart doftande päls, men jag vill påstå att Kelsos päls är bäst av alla! Det är hens speciella doft jag bara älskar. Min lilla kelsokatt.

4. Daniel. Denna människa har en hud, och en nacke, som inte är av denna värld när det kommer till väldoftande ting. Det är som att äta vaniljglass med kolasås, hela tiden, och aldrig tröttna. Han luktar inte vaniljglass, men det är så det är, så det känns. I love it.



3 kommentarer:

  1. Jahopppsan, jag och Kelso får trängas längst ned på listan. men tack för komplimangen :)

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde en lista över dofter också i slutet på förra månaden (opublicerad):
    * Källare
    * Lödtenn
    * Gammal bok
    * Bilverkstad/tåg (diesel mest)
    * Regn

    "svett" var på väg att få en plats på listan men missade den, främst på grund av att det är så kontroversiellt.

    SvaraRadera
  3. Daniel: Jag sparade ju det bästa till sist ;)

    Tuss: Regn och böcker håller jag verkligen med om. Det är härliga dofter! Och svett kan vara bra. Kan.

    SvaraRadera