söndag 9 november 2008

memories.

En tårtbit av lördagen spenderades hemma hos farmor där vi firade min farbrors femtioårsdag. Det var ett trevligt möte med släkten och många fina bilder togs. Till och med farmor som konsekvent flyr till skogs så fort en kamera smyger fram satt lugnt och stilla medan säkert fem personer stod och blixtrade mot henne. Och nu har man världens bästa julklapp till henne. Det enda som saknas är en ram.

Vi tittade också i en del album från när pappa och hens bror var små. Jag älskar att kolla i album från 50- och 60-talet, och särskilt när mina föräldrar är med i dem. Allt är i svartvitt, formaten varierar kraftigt och det är ordentlig svärta. Kläderna, miljön och allt det andra är också en trevlig bonus.

Mirre och vår yngsta kusin, Mimmi. Vi börjar bli väldigt lika varandra, hela bunten.

Det var kusin-poseande i soffan, så Daniel tog över kameran ett tag och fick med mig på bild (tack!). Det hela var fruktansvärt roligt... som ni ser. Mimmi, Effie och jag. Rasmus fastnade inte. Sorry!

El madre och padre.

Ibland tvivlar jag över om det finns någon mer spexig människa än min far... och så träffar man min farbror. Ja, de är av samma skrot och korn.

Fotoalbum. Kluringar: Först, vilka känner igen tavlan i bilden längst ner till vänster på första sidan, och bilderna till höger på den andra sidan? Och vem är den lilla pojken med sin moder högst upp till vänster på den andra sidan och med sin bror på bilden längst till höger på den första sidan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar