tisdag 4 november 2008

plus och minus

Det finns många olika aspekter av livet just idag. Fem bra: 1. Jag fick kontrakt på heltid fram till sista november idag. Det känns skönt att få en hel månadslön till. Jag får gå i hela skor i vinter! 2. Grönt te med pepparkakor är gott. Särskilt när man doppar. 3. På bussen hem hade jag sällskap av både Daniel, pappa och Albin. Allt av en ren slump. Det var mysigt, särskilt att träffa Albin, vilket inte händer lika ofta som det borde. 4. Jag hade sovmorgon i morse. 5. Snart kommer det ligga en ny kamera i mitt knä.

Och fem mindre bra: 1. Högar av torrents bråkar med mig. Det är tråkigt. 2. Kelso är inte här inne. Hen smet så fort jag kom tillbaka med tebrickan. Det gör mig ledsen, för hen kan vara rätt mysig (se bild). 3. Jag ska gå upp rätt tidigt i morn. Och jag är redan nu orolig för att sl inte ska vara sams med mig. 4. Vore det inte ganska praktiskt med ett jobb i vår också? Jag som verkligen avskydde hela arbetssökeriet. 5. Jag sover så otroligt dåligt nuförtiden. Jag tror att det har med generell vardagsstress att göra då jag inte upplever att jag sover lika dåligt på helgen. Det finns flera alternativ: antingen så vaknar jag upp flera gånger de sista timmarna av sömnen så det känns som om jag ligger och vrider och vänder mig, eller så drömmer jag mardrömmar. Vad sägs om helikoptrar som kraschar in i ditt sovrumsfönster (denna natts urval) eller att svälja/brottas med/bli biten/bli omringad av ormar? Kombon existerar också. Härligt härligt.

Supergulliga mamma med underbara Kelso the cat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar