tisdag 13 oktober 2009

tisdagssnö

Minutrarna innan jag vaknade drömde jag att jag och två snubbar hade som projektarbete i skolan att fixa en glassbar. Vi hade världens bästa glass formerad i stil med glassen på Rhodos. Vi var i en slags aula och spelade superhög musik. Folkets jubel! Sedan kom ett antal lärare och var sura på att vi spelade för hög musik. Då kom en liten elev fram och köpte en glasstrut och alla andra satt kvar. Vi blev ombedda att plocka ihop och jag blev skitsur över att alla var så fega.

När jag vaknade tog det inte lång tid innan jag insåg att det var skitväder. Efter ett tag övergick skitvädret i snöblandat regn. Oj. Så det kunde visst bli värre. Igår hade jag min absolut sämsta dag på rätt länge. Jag gjorde absolut ingenting vettigt utan satt i min ensamhet och åt grädde, muttrade och grät lite. Nu är det nya tag. Har lite saker i stan som behöver fixas, så tyvärr måste jag ut i skiten snart. Dock har jag bestämt att jag ska besöka biblioteket, vilket nog blir trevligt. Var ett tag sedan jag var där. Och ikväll ska vi masta av båten. Sorgligt. Förhoppningsvis öser det inte över oss då.

Påmastning förra våren. Klart mycket trevligare att göra i ordning inför sommaren än städa upp efter den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar