söndag 11 oktober 2009

lördag söndag

Lördag. Solsken och gulnade björklöv. Svag vind. Glitter över Stockholm. Djurgårdsfärja och två par röda kinder. Sedan ett Vasamuseum. Det var roligt att kolla in skeppet igen. Jag har bara varit där en gång förut, när jag var elva. Stället hade fyllts på med nya färgglada kopior av olika skulpturer. Tydligen har de forskat mycket på hennes färgläggning. Fascinerande. Sedan gick vi med varm choklad (och någon galning med en glass!) längs strandvägen och skeppsbron hemåt. Det var fint.

På kvällen åt vi god middag och såg på en film. Valkyrie. Alla var tveksamma till den, ungefär. Bra men dålig. Men sevärd och viktig. Men ack så allvarlig. Ett så pass allvarligt ämne, men... ack så allvarlig. Kvällen avslutas med huvudvärk som övergår i illamående. Låg en halv timma i soffan innan jag vågade försöka gå upp till sängen.

Idag har varit söndagstråkig. Grått. Lullig. Har inte läst något, vilket jag trodde att jag skulle. Har dock promenerat, städat, tränat, redigerat bilder och umgåtts med familjen. Jag vill ha fler höstfina dagar den här veckan. Mer solglitter och sköra gula löv. Det är så mycket finare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar