tisdag 6 oktober 2009

kvällsstudier och redigeringsiver


Kvällen går i plugg/redigeringsintervaller. Jag vill så gärna få fram bilderna ur redigeringsprogrammet, spotta ut dem över hela internet och skrika - fy fan vilken bra semester jag hade! Kanske med några extra utropstecken, vem vet. Dock kräver de några varv till innan de är anträffbara. Har exakt fyra sidor kvar i den otroligt mycket trevligare kursboken (nummer tre jag kikat i) innan jag är nöjd för dagen. Dock undrar jag varför jag måste läsa om i princip samma information om Platon och Aristoteles gång efter gång, i bok efter bok, i kapitel efter kapitel. Suck. Platon var aristokrat. Aristoteles från Makedonien och Sokrates tömde giftbägaren år 399 f Kr. Hur mycket vattenfall är det tänkt att det ska det bli av mig egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar