onsdag 14 oktober 2009

idagen och imorgen och drömlandet

Efter en snabb förflyttning mellan Daniels hem och mitt kunde jag fortsätta sova. Världens konstigaste dröm kom igång. Jag orkar inte förklara hela förloppet, men jag kan säga så mycket som att om du lägger dessa ingredienser i en burk och skakar kanske du kommer nära originalet:

Lärare som massmördar elever som står på led
Kroppar utan huvuden

Stängda ögon

Min högstadieklass och gymnasieklass

Min grundskola

Angela Merkel

Olåsta dörrar

Fönster

Plåttak med samma struktur som tyg

Snö

Överlevande
En systers dödade pojkvän

Förtvivlan


Jag kan inte bestämma mig för om det var en mardröm eller inte. Exempelvis tvekade jag inte att vända tillbaka efter att jag varit uppe och låst upp ytterdörren för pappa. Ändå var den ju självklart obehaglig. Det borde framgå av listan ovan.

Dagen har annars faktiskt varit ovanligt välfylld. Jag har pluggat (seger!), putsat ett silverarmband som varit mormors, kokat snäckor som luktade bajs, eldat i kaminen, letat i te-affär efter glöggte med nedslående resultat, träffat en vän och fikat i stan, hittat en ny jacka i brevlådan och tvättat både en ljus och en mörk tvätt. Det du!

Imorgon blir minst lika fullproppad. Till exempel ska jag på föreläsning och sedan åka hem till världens mysigaste sysslingar och vara barnvakt. Ser fram emot att läsa godnattsaga och borsta tänderna på min gudson, Malte. Han ska dessutom få sina födelsedagspresenter... Sover över och försöker ta mig hem bäst det går fredag förmiddag. I våras bodde jag där i typ en halv vecka och det var verkligen så mysigt. Ser fram emot imorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar