tisdag 20 oktober 2009

snurrtisdag

Jag gör inget annat än läser om idéhistoria för tillfället. Är totalt supernördig och slänger in random fakta varhelst jag kan associera till något jag lärt mig sedan den 25 augusti. Nu har jag i alla fall avverkat den ena tegelstenen och totalt bytt studieteknik (mindre noggrann men kan avverka kvantiteten) för att hinna till tentan den 7/11. Försöker att inte bli snurrig av stressen. Dock har jag till exempel bara idag lyckats komma igenom säkert fyrdubbelt så mycket text som en genomsnittlig dag för en vecka sedan. Hurra!

Lördagen bestod av läsning, läsning, läsning och söndagen av lite mer läsning och världens bästa söndagsmys med världens bästa Daniel. Och måndagen var KONSERT! Woho! Den är dock värd ett eget inlägg. Är trots allt inte så ofta jag är på konsert, även om den här hösten upplever en viss inflation.

Det var med en viss chock jag efter konserten, mitt i natten för att vara vardag ungefär, insåg att jag hade seminarium dagen därpå, alltså idag. Fick bara le och göra mitt bästa helt enkelt. Jag tror inte att det märktes att jag inte förberett mig ett skvatt mer än att läsa de smått omöjliga texterna. Dessutom kunde jag svara på ledande frågor från läraren som ingen annan svarade på. Idag har varit produktiv och jag är så sjukt nöjd! Har gett mig själv ledigt nu (22.00) och ska försöka redigera lite bilder. Var så länge sedan och jag behöver något mindre fyrkantigt än redogörande text att pyssla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar