lördag 24 oktober 2009

pusselbitar en masse





Det är helt otroligt, men jag gjorde faktiskt exakt som jag tänkt igår, med vissa modifikationer. För det första bakade jag kolakakor och la pussel. Jag la pussel så länge att jag höll på att vara uppe hela natten. La de sista bitarna vid frukosten imorse och jag känner mig rätt stolt. Kommer aldrig tillåtas att det tar bort från köksbordet! Det var det enda 500-bitarspusslet vi hade hemma, även fast jag inte kände mig så upplagd på att ha ett pussel som består av två huvudfärger och miljoner variationer av dessa. Det kändes som om det skulle bli sjukt svårt. Hur som helst var det väldigt mysigt och stimulerande. Kommer helt klart att göra det igen, men... efter tentan. Och då ett 1000-bitars med Carl Larsson-motiv som jag sneglat på och sett som omöjligt i hela mitt liv.

Nu, efter att ha läst en originaltext av Augustinus som var så ****** dålig att jag skrumpnar ihop ska jag först springa ut i äckelvädret och träna och sedan åka hem till Daniel. Middag och trevligt. Får för en gångs skull den här veckan inte sitta själv med böckerna i knäet. Jippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar