torsdag 22 oktober 2009

dubbelblä

Blä 1:
Att det är så kallt på morgonen att det är ett race från sängen till stunden då man fått på sig kläder. Jag skyndar från badrummet och sliter på mig mjukbyxor och tjocktröja. Sen kan jag börja fundera över anständiga kläder att byta till...

Blä 2:
Att komma hem och upptäcka att katten spytt och att det 1) finns hela bitar mat i spyan, alltså att det kan vara något fel på den och 2) att han har mask i magen. Resten av kvällen är en katt och råtta-lek (där människan är katten och katten råttan) med ett anti-maskpiller och lite kattgodis i högsta hugg. Efter det första misslyckade försöket (det är sjukt svårt) är han så jäkla misstänksam. Då behövs godiset. Efter någon timma låg jag på vardgsrumsgolvet, kollade in under soffan där han låg och tryckte och nästan grät. Jag ville ju bara få skiten överstökad och kan inte hjälpa att ta det personligt när min favoritkatt hatar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar