tisdag 27 oktober 2009

Rhodos, dag fyra

Den fjärde dagen var jag och Daniel kvar hemma medan Mirre och Danne fick följa med i bilen. Vi bestämde oss för att sola och bada, vilket inte riktigt blivit av än. Vi gick ner till havet, låg och lyssnade på havsbruset (och flygplanen!), läste och badade lite. För att vara ärlig var det jag som badade lite och Daniel som badade mycket. Vattnet var alldeles för salt och smutsigt för min smak. Att det är salt är ju ingen överraskning direkt, men det är inte så kul att leka i när man inte ser tårna. Jag vet inte om det låter som ett övertygande argument, men det var ungefär så jag kände. Daniel däremot hävdar bestämt att det till och med går att öppna ögonen under vattnet! Det har jag gjort en gång och säger bestämt NEJ till. Han måste ha stålmannens ögon.

Vi åt god pasta till lunch, badade lite mer i poolen (där man kan se under vattnet och leka och stå på händer och sånt larvigt roligt!) och fotade med undervattenskameran och läste lite till. Att ligga och läsa i solen går helt klart in på "top tio helt underbart på resan".

När de andra kom tillbaka satt vi på balkongen och snackade och spelade kort ett tag medan gamlingarna vilade ut sig. Först då kom kameran fram (ville inte ha den vid havet eller poolen utan en dedikerad body guard). Sedan middag och sånt trevligt. Sedan sömn. Ännu en dag förfluten. Härligt härligt.

Baby!

Turturduvor!

Fötter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar